Účetnictví

14. 7. 2025

Microsoft Dynamics patří mezi klíčové nástroje, které v MxB postupně zavádíme do každodenní praxe. Pomáhá nám zjednodušit a zpřehlednit nejen účetní procesy, ale i způsob, jakým mezi sebou sdílíme informace napříč týmem i směrem ke klientům. 

 

Jednou z těch, kdo má se systémem bohaté zkušenosti a pomáhá nám jeho zavádění ulehčit, je Petra Doležalová, zkušená účetní s praxí z výrobní firmy. Petra dnes spolupracuje s MxB na částečný úvazek. Aktuálně skloubí profesní know-how s rodinnými povinnostmi, ale její vhledy a schopnost převádět komplexní věci do jasné a praktické podoby nám výrazně pomáhají nastavit nový systém tak, aby co nejlépe sloužil nám i klientům. 

 

Petře jsme položili pět otázek o Dynamics, o tom, co jí v systému dává smysl, a co ji baví na spolupráci s MxB. 

 

Petro, jak byste vysvětlila Microsoft Dynamics někomu, kdo si pod tím představí spíš rockovou kapelu než účetní nástroj? 

 

Microsoft Dynamics vypadá možná složitě, ale v praxi zjednodušuje hromadu věcí, nejen účetním, ale vlastně všem ve firmě. Znám ho už z výrobní společnosti, kde běžel napříč odděleními, od plánování výroby až po expedici. Každý si může upravit své pracovní prostředí podle sebe, zrychlit si práci zkratkami a zobrazovat jen to, co opravdu potřebuje. Výsledek? Míň klikání, víc času na smysluplnou práci. 

 

Na čem konkrétně v rámci Dynamics aktuálně pracujete v MxB? 

 

Zatím účtuji v Dynamics doklady, které byly původně vedené v systému Pohoda. Jde o převod dat od ledna 2025. Společně s kolegyní Marťou Hlaváčkovou ladíme rozdíly mezi oběma systémy, dohledáváme nesrovnalosti a chystáme všechno tak, aby byl přechod od ledna 2026 co nejhladší. A co fakt oceňuju, nepotřebuju žádný VPN nebo vzdálený přístup. Stačí internet a můžu pracovat klidně odkudkoliv. 

 

Zlepšuje Dynamics i komunikaci s klienty? 

 

Rozhodně! Faktury, upomínky a další dokumenty je možné odesílat automaticky, což výrazně šetří čas. Navíc hned vidím, kdo co dluží a jak dlouho je faktura po splatnosti. Užitečné jsou i návrhy zápočtů pohledávek a závazků. Oceňuji také možnost všechna data jednoduše vyexportovat, dále s nimi dle potřeby pracovat nebo je kontrolovat.

 

Jak jste se k práci s Dynamics vlastně dostala? 

 

Když jsme ve výrobní firmě řešili nový účetní systém, padla volba právě na Dynamics. Ze začátku to byla výzva. Jak jinak! Postupně jsem si ho oblíbila a začala v něm vidět smysl. Teď jsem ráda, že v něm můžu pracovat i v MxB i na menší úvazek během mateřské. Umožňuje mi to zůstat v oboru, držet krok s technologiemi a zároveň být máma. Takže win-win. 

 

Na co se těšíte, až se systém v MxB plně zaběhne? 

 

Tohle bych možná nechala na kolezích z IT nebo na Matěji Hlaváčkovi. Ten má největší přehled.  

 

Děkujeme Petře za rozhovor i za její pohled i lidský přístup k technologii, která může na první pohled působit složitě. Jsme rádi, že takové lidi máme v týmu. 

Mgr. Michaela Sanosi

Mgr. Michaela Sanosi

vedoucí marketingu

Praha
Účetnictví
IT
Finance
Audit
Advokátní kancelář

Chcete se s námi potkat?

Pokud se s námi chcete setkat osobně, vyplňte prosím následující formulář a my se vám co nejdříve ozveme.

*
*

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.

Zpravodaj

Buďte první, kdo bude vědět o všech našich novinkách.